نامه نوشته بود : " برادر رزمنده سلام ، من یک دانش آموز دبستانی هستم . خانم معلم گفته بود که برای کمک به رزمندگان جبهه های حق علیه باطل نفری یک کمپوت هدیه بفرستیم . با مادرم رفتم از مغازه بقالی کمپوت بخرم . قیمت هر کدام از کمپوت ها رو پرسیدم ، اما قیمت آنها خیلی گران بود ، حتی کمپوت گلابی که قیمتش 25 تومان بود و از همه ارزان تر بود را نمی توانستم بخرم . آخر پول ما به اندازه سیر کردن شکم خانواده هم نیست . در راه برگشت کنار خیابان این قوطی خالی کمپوت را دیدم برداشتم و چند بار با دقت ان را شستم تا تمیز تمیز شد . حالا یک خواهش از شما برادر رزمنده دارم ، هر وقت که تشنه شدید با این قوطی آب بخورید تا من هم خوشحال بشوم و فکر کنم که توانستم به جبهه ها کمکی کنم." بچه ها تو سنگر برای خوردن آب توی این قوطی نوبت می گرفتند ، آب خوردنی که همراهش ریختن چند قطره اشک بود .
اگر در این ماه به گناه کوچک یا بزرگی نزدیک شدیم ...
و یا در معصیتی افتادیم ...
و یا خطا و لغزشی از روی قصد و عمد در این ماه به دوش کشیدیم ...
و یا از روی فراموشکاری به خود ستم کردیم ...
و یا احترام کسی را از میان بردیم و هتککردیم ...
پس بر محمّد و آل محمّد درود و رحمت بفرست
و ما را با پوشش و پرده ی خود پوشانده !
و با عفو و آمرزش خودت از ما درگذر !!!
و ما را در برابر دیدگان شماتتگران قرار نده در حالیکه غرق آن گناهیم !
و زبان طعنه زنندگان را بر ما نگشا در حالیکه مشغول به آنیم !
و ما را به مهربانیت که تمام نمی شود ...
وبا احسان و نیکی ات که کم نمیگردد ...
به کاری وادار و به چیزی بگمار !
که سبب ریزش گناهان
و کفّاره و پوشاننده ی آنچه که در آن ماه ...
آنرا بر ما نپسندیده و زشت شمرده ای ، باشد !!!
بار خدایا !
بر محمّد و آل محمّد درود و رحمت بفرست
و مصیبت مفارقت ماه مبارک رمضان را ...
برایمان جبران کن و عوض بده !
روز عید فطر ما را برای ما مبارک گردانده
و آنرا از بهترین روزهایی قرار ده که بر ما گذشته است !
که این روز مبارک ...
آمرزش و عفو تو را جلب کننده تر
و برای گناه ، نابود کننده تر باشد !
و از گناهانمان آنچه را که پوشیده و آشکار است بر ما ببخش و بیامرز !
بار خدایا !
با بیرون رفتن از این ماه ...
ما را از گناهان و خطاهایمان بیرون ساز !
و با پایان یافتن و سپری شدن آن ...
ما را از بدی ها و گناهانمان بیرون بر !
و ما را به سبب آن ...
از خوشبخت ترین اهل آن ماه !
و از بهره مندترین کسان در آن !
و از کسانی که ...
فراوان ترین سهم و بالاترین نصیب را از آن ماه دارند ...!
گزیده ای از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه ی سجادیه
*عید سعید فطر مبارک*
خداحافظ اي ماه غفران و رحمت خداحافظ اي ماه عشق و عبادت خداحافظ اي ماه نزديکي بر آرزوها خداحافظ اي ماه مهماني حق تعالي خداحافظ اي دوريت سخت و جانکاه خداحافظ اي بهترين ماه الله
کم کم غروب ماه خدا ديده مي شود صد حيف ازين بساط که برچيده مي شود در اين بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنکسي ست که بخشيده مي شود
صدای پای عید می آید و دل مومن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است.. از آمدن آن یک دل شاد باشد یا از رفتن این یک محزون؟ عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است.
ما هممون جك هايي رو خونديم كه ميگن غضنفر چي كار كرد و...
به هر حال شخصيت اصلي جك غضنفر هستش!
.ما ميخنديم...
اما اونايي كه اين اسم رو وارد جك هاي ما كردن ك بنظرم ي جور تهاجم فرهنگيه اين توجيه رو به همراه دارن كه به جاي اينكه بگن ي لره يا ي تركه و....ميگن غضنفر!!!
البته من شنيدم گفتن ي لره و... هم غيبت محسوب ميشه وگناه داره!
اينو ماهممون ميدونم اگه در حضور انسان هاي اهل تسنن حرف عمر وعثمان وابوبكر رو بزنيم
به قول معروف اونا بهشون بر ميخوره وبرخورد ميكنن....!!!
اما ما داريم تو جك هامون اسم كسي رو به كار ميبريم كه لقب شير خدا حضرت علي (ع) هستش!وما هيج اقدامي نميكنيم مايي كه شيعه ي حضرت علي هستيم!
واصلا هم توجه نداريم ...!
نميدونم شما هم با اين نظرم موافق هستيد يانه ؟! اما به نظرم بهتره كه تو جك هامون ديگه اينو به كار نبريم.
و اگر هم ميخوايم شاد باشيم وبخنديم راه هاي زيادي وجود داره!
ميتونيم تو جك هامون بگيم ي آدم يا... بگيم يكي..
تمام اين هايي كه نوشتم نظر شخصي خودم بود بالاخره هركسي ي نظري داره من هنوز نوجوونم واقعا نميدونم....
حالا هم دوست دارم نظر شما خوانندگان محترم رو هم بدونم!ومطمئن بشم آيا نظرم درسته يانه...!
به هر حال اگه شماهم الان تو اينترنت سرچ بزني در مورد اين مطلب چيزهاي زيادي رو ميتونيد پيدا كنيد!.
اما ...
مطلبي كه از جايي كپي كردم كه نشون ميده غضنفر لقب حضرت علي(ع) هستش!
متاسفانه مدتی است که تفکری خاص! به اسم طنز ، مقدسات را مورد عنایت قرار میدهند !
یکی از این موارد استفاده از نام غضنفر در به اصطلاح لطیفه هاست و جالبتر اینکه این واژه به بهانه عدم توهین به قومی برزگ و البته دلیر و ستودنی (آذری زبانها و ترک زبانان ) جایگزین میشود ولی چرا لقب امیرالمومنین برای تمسخر باید استفاده شود !!! بر هیچکس پوشیده نیست که چه کسانی به دنبال سکولاریسم و از بین بردن و ضعیف کردن عقاید از هر روشی هستن
.چه کسی و چرا ! نخستین بار به حضرت علی لقب شیر خدا و غضنفر داد؟
در تاریخ آمده است که حضرت علی (علیه السلام) از نظر جسمی دارای بدنی قوی و هیکلی درشت و از نظر روحی نیز بسیار شجاع و قدرتمند و نترس بود و هرگز در جبهه نبرد به دشمنان پشت نکرد؛«« ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب، ج ۲، ص ۲۸۷ – ۲۹۵؛ عاصمى، احمد بن محمد، العسل المصفى من تهذیب زین الفتى فی شرح سورة هل أتى، ج ۲، ص ۳۸۶ – ۳۸۷؛ »» لقب «کرّار غیر فرّار» امام علی (علیه السلام) به همین مناسبت است.
«« طبرسی، احمد بن علی، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج ۱، ص ۲۷۲٫ »»
از این نظر، غضنفر که از نام شیر عاریت گرفته شده، برای توصیف آن حضرت (علیه السلام) به کار گرفته شده است، همان طور که لقب اسدالله آن حضرت نیز، به همین مناسبت است.«« العسل المصفى من تهذیب زین الفتى فی شرح سورة هل أتى، ج ۲، ص ۳۸۹٫ »»
شیر را به دلیل هیکل درشت و شجاعتش غضنفر می گویند و مجازاً به انسان هایی که شجاع و دارای بدن و جثه ای قوی و نیرومند باشند، غضنفر گفته می شود.«« لسان العرب، ج ۵، ص۲۵؛ الصحاح فی اللغة، ج۲، ص۲۰؛ تهذیب اللغة، ج۳، ص۱۱۱٫ »»
در عرف نیز معمولاً شیر را موجودی شجاع می دانند و انسان شجاع را هم شیر می خوانند. از این نظر، غضنفر که از نام شیر عاریت گرفته شده، برای حضرت علی علیه السلام لقب مناسبی است، همان طوری که یکی از القاب دیگر حضرت اسدالله است که آن هم به همین مناسبت است.با توجه به تحقیقاتی که انجام گرفته شده می توان به این نتیجه رسید که این لقب ابتدا توسط ادبا و شعرا و کسانی که در مورد اوصاف و زوایای شخصیتی ایشان مطلبی نوشته اند ، به ایشان نسبت داده شده است و علی الظاهر در کلام معصومین چنین کلمه ای یافت نشده است. باید به این نکته اشاره کرد که شاعران و سخنورانی چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت مولای متقیان، حضرتش را با این عبارت توصیف کرده و بدین وسیله، ایشان را به شیر شجاعی تشبیه کرده اند.
به عنوان نمونه در اشعار حسان بن ثابت انصاری دربارۀ کشته شدن عمروبن عبدود آمده است :«« فلم تقتلوا عمرو بباسکمولکنه الکفوء الهزبر الغضنفر »»
به این معنی که: شما مردم مدینه نباید کشتن عمرو را به خود نسبت دهید و آن را هنر خودتان بدانید؛ زیرا او را شیری کشته است «« ابن شهرآشوب مازندرانی، مناقب آل ابیطالب، ج۱، ص۲۹۷،ج ۲، ص۳۲۳، انتشارات علامه، قم، ۱۳۷۹ق.»»در مناقب ابن شهرآشوب از ابن طوطی چند بیت شعر دربارۀ لیلة المبیت و فضیلت و شجاعت حضرت علی علیه السلام نقل کرده و در آن از لقب لیث غضنفر برای آن حضرت استفاده کرده است:«« فصال علی بالحسام علیهم کما صال فی العریس لیث غضنفرفولوا سراعا نافرین کأنما هم حمر من قسور الغالب تنفر »»به این مضمون که وقتی علی علیه السلام در آن شب به جای پیامبر (ص) خوابید و مشرکان خانه را محاصره کرده بودند علی علیه السلام با شمشیر به آنها حمله کرده، همان طوری که شیری شجاع بپرد و آنها به سرعت از او فرار کردند همان گونه که گورخران از شیر فرار می کنند
یک نفر با زبانش گدایی میکند! یک نفر با دستش... و یک نفر با نگاهش! مراقب این یکی باش! آن دو را با اسکناسی میتوان رد کرد! ولی این را نه! کسی که با چشمانش اندامت را گدایی میکند!
برگشت گفت : آخه اين چيه سرت كردي مثل امل ها !!مثل اين كه باورت نشده قرن 21 و مثل مردم عصر حجر مي گردي؟! گفتم: واقعا؟! عصر حجر يعني كي؟ گفت:چه مي دونم 14 قرن پيش. گفتم:چه جالب 14 بيشتره يا16؟ گفت : چه سوالايي ميكني معلومه 16! گفتم: پس 16 قرن پيش عصر حجر تره تا 14 قرن پيش گفت:معلومه گفتم: پس شما با اين حساب بايد دمده تر باشيد كه مثل مردم 16 قرن پيش مي گرديد اونم چه زماني موقعي كه بهش مي گفتن عصر جاهليت ديگه از اسمش هم پيداست كه خيلي دمده است... ديگه پي اش رو نگرفت گذاشت رفت افحكم الجاهلية يبغون ومن احسن من الله حكما لقوم يوقنون مائده 50 آيا حكم جاهليت را مي جويند و چه حكمي براي يقين آورندگان از حكم خدا بهتر است ؟ و لا تبرجن تبرج الجاهلية احزاب 33 و به همسرانت بگو خود را چنان زنان جاهل نيارايند
خــــداوندا به من بیاموز:
دوست بدارم کسانی را، که دوستم ندارند
عشق بورزم به کسانی، که عاشقم نیستند
محبت کنم به کسانی، که محبتی در حقم نکردند
بگریم با کسانی، که هرگز غمم را نخوردند
و بخندم با کسانی،
که هرگز شادیهایشان را با من قسمت نکردند
__۰♥۰♥_____♥۰♥۰,*-:¦:-*
_۰♥۰۰۰۰♥___♥۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
۰♥۰۰۰۰۰۰۰♥۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
_۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
___۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
_____۰♥۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
_______۰♥۰,*-:¦:-*
_____۰,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____۰♥۰♥____♥۰♥۰
__*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰♥___♥۰۰۰♥۰
_*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰♥۰۰۰۰۰۰♥۰
_*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰
__*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰
____*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰
______*-:¦:-*_____۰♥۰۰۰♥۰
_________*-:¦:-*____۰♥۰
______________,*-:¦:-*
___۰♥۰♥_____♥۰♥۰,*-:¦:-*
_۰♥۰۰۰۰♥___♥۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
۰♥۰۰۰۰۰۰۰♥۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
_۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
___۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
_____۰♥۰۰۰♥۰,*-:¦:-*
_______۰♥۰,*-:¦:-*
_____۰,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____۰♥۰♥____♥۰♥۰
__*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰♥___♥۰۰۰♥۰
_*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰♥۰۰۰۰۰۰♥۰
_*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰
__*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰
____*-:¦:-*____۰♥۰۰۰۰۰۰۰۰♥۰
______*-:¦:-*_____۰♥۰۰۰♥۰
_________*-:¦:-*____۰♥۰
______________,*-:¦:-